Met het liedje : "ik heb een doos vol lettertjes" werd het 2de deel geïntroduceerd.
De winkel werd een letterwinkeltje en elke dag was een bepaalde letter, "letter van de dag". Die visten we elke dag met een magneetje uit de letterdoos.
De kleuters mochten voorwerpen meebrengen om in het winkeltje te zetten. Zo mochten ze deze week voorwerpen meebrengen met als kopje : m, t, w, k, b . De kleuters vonden dit wel leuk en waren elke morgen heel enthousiast over hun voorwerp. Het was ook een hele speelse manier om met taal bezig te zijn.
We maakten in de klas een letter-lotto en die gaan we deze week uitproberen.
Verder maken we een ABC-muur. Van elke letter maken we een kunstwerkje ( letter decoreren, letters uit tijdschriften zoeken en een passende tekening erbij. )
Ondertussen werd het verhaal van Indi ook verder verteld en konden de kleuters weer pluimen verdienen, net als Indi.
Zo kregen ze een pluim bij de volgende activiteiten :
- woordstukjes klappen en tellen
- samengestelde woorden : wat voor woorden passen samen en maken een samengesteld woord bv boeken en tas maken boekentas.
- rijmen
-kopje van een woord : hoor ik een bepaalde letter ja of nee. Dit spel speelden we op het prowise-bord.
-hakken en plakken : bv z o n letters apart uitspreken,(hakken ) dat maakt samen zon ( plakken).
Toen Indi al 9 veren had , hielp ze een papegaai in nood , hij was z'n staart kwijtgeraakt.
Ze gaf al haar veren weg en had voor zichzelf dus geen enkele veer meer. Net de dag voor haar verjaardag. Haar papa vond dit zo lief dat hij haar een nieuwe hoofdtooi gaf met 10 schitterende veren. De kleuters zaten ademloos te luisteren naar het verhaal en waren serieus onder de indruk maar opgelucht met het leuke slot.
Hun kleine Indi kregen ze dus ook mee naar huis!