Dit verhaal is heel geschikt om er verschillende nummers aan te koppelen en daar zijn we dus volop mee bezig; Vandaag deden we dus een eerste try-out met de hele kleuter-afdeling. We beluisterden de verschillende stukjes muziek en maakten de eerste grove opbouw van de dansjes. Juf Elie maakte ook een heel leuk lied voor de voorstelling: Bi-ba berenjacht.
Naast het boek gaan we het in de klas natuurlijk ook hebben over de grootouders. Met het thema : "In het spoor van mijn grootouders " bij de godsdienstmomenten gaan we dieper in op de belangrijke rol van grootouders in het leven van de kleuters. ( figuurlijk)
Dit thema gaf ons dus weer een link naar het verhaal en kunnen we dus verder ingaan op sporen die dieren , mensen maken. ( letterlijk) De kleuters kunnen aan de slag met opdrachtkaarten rond sporen. Ze kleuters kunnen sporen ass. bij de juiste dieren en tekenen sporen na in het zand of op de krijtbordjes.
Met al deze elementen maken we ook een leuke kaart voor de grootouders; We tekenen sporen op onze kaart op de rand,in het midden tekenen we de beer niet met potlood maar met lijm waar we dan zand over strooien. Het lijmspoor met het zand is een techniek waar de kleuters toch wel al wat verfijning voor nodig hebben. daar beginnen we morgen mee! Zoals je ziet zijn we er vanaf dag 1 al weer helemaal ingevlogen !!!